Hjernen har brug for (mere) vand

    Den menneskelige hjerne består primært af vand, fedt og en lille smule proteinstof. De fleste sportsudøvere er meget bevidste om at få rigeligt med vand, for at opnå tilfedsstillende sportsresultater. Blot  2% dehydrering svækker kroppen fysisk og psykisk op til hele 20%. Vil du være klar i hovedet og styrke hukommelsen så du kan klare hverdagens udfordringer, så er løsningen meget simpel: Begynd at drikke mere vand. Temperaturmæssigt er det en fordel at ramme blodets temperatur – nemlig 37 grader. På den måde kan du lynhurtigt hydrere kroppen, uden at den skal bruger energi på at varme det op til en passende temperatur.

    Tips

    • Hav altid en vandflaske med dig og drik vand løbende i stedet for at drikke det hele på én gang. På den måde kan kroppen langsomt distribuere vandet ud i hele kroppen. Og du undgår også at rende på toilettet hele tiden.
    • Put fx citron, mynte, blåbær eller jordbær i en kande vand. Det vil få dig lyst til at drikke mere i løbet af dagen.
    • Bevæg dig mere for at din krop kan absorbere vandet og distribuere det ud til alle kroppens celler. Især hjerneceller, såkaldte neuroner.

    Spis flere af de grønne blade for at forynge hjernen og styrke hukommelsen

    Grønkål, rucola, spinat er superfood for hjernen. Vil du forynge hjernen, kan du gøre det ved at spise ekstra grønt. Det er fyldt med næringstoffer, som vil gøre en kæmpe forskel.

    Tips

    • Rema 1000 har økologisk grønkål til rigtig fornuftige priser. Smid det i blenderen, på panden eller damp det og mærk hvordan det giver dig energi og styrker hjernen. Det vigtigste er at du finder en nem måde at få det ind i kroppen på.
    • Frostvarer er ikke noget problem. Næringsværdierne kan næsten sammenlignes med de friske produkter. Nogle gange er det faktisk en fordel at det hele bliver frosset ned umiddelbart efter det er høstet. I visse tilfælde kan det dog være en fordel at spise frisk spinat eller grønkål på grund af livskraften. Det vil føles anderledes i kroppen efter et måltid. Prøv dig frem.
    • Put en stor håndfuld frossent grønkål eller spinat i blenderen Tilsæt en kvart økologisk citron med skal samt en lille håndfuld blåbær. Nu har du en velsmagende smoothie og hjernebooster, der slet ikke smager af hverken spinat eller grønkål. Du kan også putten avokado i, for at gøre drikken mere cremet.

    Spis flere af de grønne blade for at forynge hjernen og styrke hukommelsen

    Grønkål, rucola, spinat er superfood for hjernen. Vil du forynge hjernen, kan du gøre det ved at spise ekstra grønt. Det er fyldt med næringstoffer, som vil gøre en kæmpe forskel.

    Spis flere af de grønne blade for at forynge hjernen og styrke hukommelsen

    Grønkål, rucola, spinat er superfood for hjernen. Vil du forynge hjernen, kan du gøre det ved at spise ekstra grønt. Det er fyldt med næringstoffer, som vil gøre en kæmpe forskel.

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    Click here to add your own text

    © 2020 Petro.dk - Ring til os på 26 28 22 20 - petrospost@gmail.com - Petro Mielczarek, Sadelmagertoften 163, 8270, Højbjerg Adm