Gør tankerne stille

 

Hvordan slippe af med tankemylder?
Det kan være fristende at opsøge en psykolog, for at få irriterende tankemylder til at holde op. Psykologer lytter altid opmærksomt og det er næsten altid en rar fornemmelse, at blive lyttet til, af et andet menneske. Når der bliver sat ord på et problem, så bliver det nemlig næsten altid mindre. Men her får du en anden forklaring på hvorfor du tænker så meget.

 

 

Men du kan også gøre meget selv. Det her skal du vide om tankemylder
I Traditionel Kinesisk Medicin styrer fordøjelsen tankeprocessen. Det betyder, at hvis du har en stærk fordøjelse, så har du også nemmere ved at “fordøje” dine tanker, problemer, oplevelser og udfordringer i livet. Før min klient lægger sig på briksen, er finder jeg altid ud af, om problemet sidder i maven. 

 

 

Hvorfor tænke mindre?
Stress er allerede den største livsstilssygdom i den vestlige verden. Overdreven tankeaktivitet igennem længere tid, kan slide så meget på ressoucerne, at  det kan føre til angst, stress og depression.

 

 

Sådan kan du få færre tanker

1
Spis mad som er nemt at fordøje, fx suppe.
Læg mærke til om tankerne begynder at slappe af når du spiser ting som er nemme at fordøje. Spis dig fx. 80% mæt.

 

2
Spis varm mad

Spis varm og ikke koldt. Råkost er svært at fordøje i et koldt klima som Danmark. Se om det gør en forskel. Suppe er noget af det sundeste du kan spise, i hvert fald set med kinesiske øjne.

3
Skab klarhed i dit liv og mediter
Når du mærker tryghed i hverdagen, styker det både nervesystemet  og fordøjelsen. Meditation renser din hjerne. Og jo mere du sidder, jo færre tanker vil du få. 

 

 

Populære e-bøger der kan forandre dit liv

cover 2   Smil til hjertet2Blivstressfri..cover6